Myth: The Fallen Lords

myth_-_the_fallen_lordsYeah, przyszedł dziś do mnie mega prezent za 15 zeta – dla mnie bezcenny. Wspomnienie sprzed prawie 20 lat.
Jest rok 1997, mój pierwszy komputer (nie licząc C64), przez kilka miesięcy jeszcze bez modemu wdzwaniającego się na 0202122 do netu – Pentium 166 MHz, 32MB ramu, dysk 2GB, Windows 95 i ta gra, przewyższająca wszelką konkurencję pod względem grafiki, odgłosów otoczenia, klimatu, lektora scenariuszy, systemu walki, sterowania kamerą, poziomu trudności oraz genialnych soundtracków: Myth The Fallen Lords. W tym czasie można już było pograć w kultowego Diablo 1.

Jeśli masz włączone głośniki lub słuchawki, to w tle słyszysz teraz wybrane przeze mnie soundtracki.

Pamiętam jak dziś, gdy w podstawówce siedziałem przed monitorem i tą grą z takim żółtym podręcznym słownikiem języka angielskiego i tłumaczyłem każde słowo scenariusza. Rok później opisywałem ją na swojej pierwszej stronie internetowej hostowanej na friko.onet.pl 🙂

Myth The Fallen Lords i późniejsza Myth II Soulblighter były rewolucyjnymi jak na swe czasy grami strategicznymi, w których ukształtowanie terenu miało kolosalne znaczenie podczas prowadzonych krwawych bitew. Seria zasłynęła z genialnej oprawy dźwiękowej – odgłosów otoczenia i soundtracków. Nie bez powodu właśnie pierwsza część tej serii znalazła się na liście najlepszych gier wszech czasów według magazynu Time.

Myth to taktyczna gra czasu rzeczywistego opierająca się zarządzaniu drużyną na polu walki zamiast gromadzenia zasobów i ekspansji. Dzięki realistycznemu silnikowi fizyki i świetnemu balansowi umiejętności pomiędzy każdym typem jednostek, rozgrywka jest bardzo ciekawa i trudna. Sukces lub porażka wymaga od gracza zrozumienia terenu i wykorzystania jego atutów podczas planowania bitwy.

Gra została wyprodukowana przez studio Bungie i jako pierwsza w historii wydana od razu na Windowsa i Mac OS w 1997 roku. W lutym ’98 trafiła do Europy. Myth II: Soulblighter można było kupić już rok później i na tej części skończyła się magia serii. W roku 2000 Bungie zostało kupione przez Microsoft.  Ostatnia gra serii Myth III: The Wolf Age była wydana przez studio MumboJumbo. Zabrakło w niej jednak tego klimatu znanego wszystkim z Mytha, zabrakło świetnego lektora.

Źródła kodu zostały przekazane przez Bungie community MythDevelopers, a obecnie aktywną grupą zajmującą się wsparciem dla nowych systemów operacyjnych i łataniem bugów jest Project Magma.

Tutaj można pobrać demo dla systemów Windows, Linux i Mac OS (70-80MB). Wszystkie części z polskiej „kolekcji klasyki” działają bezproblemowo na Windows 10.

Minęło prawie 20 lat , a ta gra wciąż oczarowuje grafiką 3D i lektorem (Casualties!).

Przynajmniej mnie.

Być może to kwestia sentymentu.

wp_20161012_22_16_57_pro_smaller

hqdefaulttfl-win-17pc-39637-51321360770tfl_soloscreen04646239-myth-the-fallen-lords-windows-screenshot-an-uneven-battletfl-loss-10sb-pregame-19-04

Playlista moich ulubionych soundtracków:

To również może Cię zainteresować:

  • jQuery Cluetip – opóźnienia żądań ajaxowychjQuery Cluetip – opóźnienia żądań ajaxowych W ostatnim czasie pracowałem nad modułem ewidencji czasu pracy w systemie kadrowo-płacowym. System intranetowy, ograniczona ilość użytkowników. Z tych, a nie innych względów na […]
  • Testy PHP 7.0.0beta2 w WindowsTesty PHP 7.0.0beta2 w Windows Dziesiątego lipca 2015 została wydana wersja PHP 7.0.0 Beta1. Na dzień dzisiejszy dostępna jest już do pobrania Beta3 (6 sierpnia 2015), a najnowsze źródła i wersje skompilowane można […]
  • FarmBot.io – DIY Open-Source Farming RobotFarmBot.io – DIY Open-Source Farming Robot FarmBot, to pierwsze open source'owe urządzenie CNC na potrzeby uprawy ziemi 🙂 Sercem urządzenia jest RaspberryPi 3 z dedykowanym systemem FarmBot OS komunikującym się z Arduino Mega […]
  • Zagadki algorytmiczne #1Zagadki algorytmiczne #1 Lubicie zagadki algorytmiczne? Jeśli tak, to zachęcam do wypróbowania https://codefights.com (jeśli jeszcze nie jest któremuś z Was znana ta platforma). Przypominam również o odbywających […]
  • Wykonywanie kodu JavaScript w JavieWykonywanie kodu JavaScript w Javie Wraz z pojawieniem się Javy 8 został udostępniony nowy silnik JavaScriptowy dla JVM o nazwie Nashorn. Zastąpił on starszą implementację Rhino, dostępnego od Javy 6. JavaScriptowy silnik […]
  • Blog, rozwój, zmiany, ŚwiętaBlog, rozwój, zmiany, Święta Trochę ponad miesiąc temu postanowiłem założyć bloga - swego rodzaju osobisty notatnik programisty. To była szybka piłka, od momentu powstania pomysłu, stronę udostępniłem po trzech […]

One thought on “Myth: The Fallen Lords

  1. Ech… łza sie w oku kręci. Mialem taki sam sprzęt (z wyjątkiem dysku 1,3GB). Mój pierwszy pc i jedna z pierwszych na nim gier. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *