JS, ProcessingJS, kurs symulacji, trochę fizyki i matematyki

Dla chcących spróbowania sił w animacji JavaScript i symulacji natury z wykorzystaniem grawitacji czy przyspieszenia, polecam przerobienie darmowego kursu na khanacademy.org. Nie obejdzie się od przypomnienia podstaw z fizyki i matematyki.
W stosunkowy szybki i przyjemny sposób można poznać bibliotekę ProcessingJS. Kurs nawiązuje do książki „The Nature of CodeDaniela Shiffmana (natureofcode.com).

 

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

Źródło: https://www.khanacademy.org/

To co lubię w KhanAcademy, to interaktywne zadania do rozwiązania ze wskazówkami – np. w tym zadaniu należy zmienić sposób rysowania z funkcji point na ellipse.

Po zamienieniu i przekazaniu zerowych argumentów podpowiada się:

Something doesn’t look right with your ellipse. It should change its position to match the walker’s x and y position, similar to what the point was doing.

Jeśli zapomnimy usunąć funkcję point wyświetli się kolejna podpowiedź:

You can remove the point() statement now. You shouldn’t need that anymore.

Takich wskazówek dla typowo popełnianych błędów jest bardzo dużo.

Kilka przykładów z kursu

Random Number Distribution
Mouse-Accelerated Movers Array

Multiple Movers (with Friction)
Movers with Fluid Resistance

Many Movers with Attraction Force
Animating Wave

Spring Forces
Particle system with wind

Wykonane przy użyciu: Khan Academy Computer Science.

To również może Cię zainteresować:

  • Dwa darmowe źródła wiedzy o JavascriptDwa darmowe źródła wiedzy o Javascript Jeśli nie wiesz jaka jest różnica między: //tym: var myFunction = (function () { console.log('OK'); }); //a tym: var myFunction = (function () […]
  • Game of life w javascriptGame of life w javascript Game of life to jeden z najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego wymyślony blisko pół wieku temu. Dzięki kilku prostym regułom, struktury potrafią ewaluować w zaskakujący […]
  • Idź na całość – paradoks Monty’ego HallaIdź na całość – paradoks Monty’ego Halla Pod koniec lat dziewięćdziesiątych TV Polsat emitował popularny teleturniej Idź na całość. Główna zasada gry była oparta na paradoksie Monty Halla, a polegała na podjęciu decyzji czy […]
  • Javascript jako serwer, czyli czat z wykorzystaniem Node.jsJavascript jako serwer, czyli czat z wykorzystaniem Node.js Node.js  jest środowiskiem do tworzenia aplikacji po stronie serwera w języku javascript. Wykorzystuje silnik javascript V8 od Google. Wykonanie oprogramowania serwera chatu z node.js […]
  • Node.js, Express i Jade, czyli kompletny web czatNode.js, Express i Jade, czyli kompletny web czat W poprzednim wpisie został wykonany serwer chatu, jednak klientem była zwykła strona html zapisana na dysku lokalnym. W tym miejscu rozszerzę chat o udostępnienie serwisu http dla […]
  • Czat z socket.io i JavaCzat z socket.io i Java Cel: Oprogramowanie w javie chatu działającego w czasie rzeczywistym bez komunikacji asynchronicznej. Biblioteki: socket.io netty-socketio Efekt […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *